PROJEKT ‘WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH I ROZWÓJ KOMPETENCJI UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJUM

W GMINIE RADWANICE”

Od 15 września 20017 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Radwanicach oraz w Szkole Podstawowej w Buczynie rozpoczęła się realizacja projektu „ Wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Radwanice. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Fundusze na realizację projektu pozyskała Gmina Radwanice, która złożyła wniosek aplikacyjny o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Głównym celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej,  wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych miedzy obszarami wiejskimi i wielkomiejskimi.

 

Cele szczegółowe zakładają:

  • Kształtowanie kompetencji kluczowych na rynku pracy, wsparcie nauki języków obcych, nauk matematyczno-przyrodniczych i TIK (ICT) oraz właściwych postaw.
  • Tworzenie w szkołach warunków do nauczania eksperymentalnego.
  • Wsparcie w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego przy jego przechodzeniu na kolejny etap kształcenia.
  • Doradztwo i opiekę psychologiczno-pedagogiczną dla uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  • Szkolenie, doradztwo oraz inne formy podwyższenia kwalifikacji dla nauczycieli i pracowników pedagogicznych pod kątem wykorzystania narzędzi wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną na każdym etapie edukacyjnym.

 

Cele projektu zostaną osiągnięte dzięki realizacji w roku szkolnym 2017/2018 z następujących działań:

Zajęcia dla uczDodatkowe zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych.

  • Zorganizowane zostały zajęcia wyrównawcze:
    1. Język polski
    2. Matematyka
    3. Język angielski
    4. Fizyka
    5. Chemia
    6. Geografia
    7. Biologia
    8. Historia i wos
  • Zajęcia rozwijające:
    1. Język angielski
    2. Język francuski
    3. Informatyka
    4. Matematyka
    5. Przyroda
    6. Turystyka
    7. Fizyka
    8. Biologia i chemia
    9. Robotyka z informatyka język niemiecki
    10. Logiczne myślenie

3)Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach;

  1. a) logopedyczne
  2. b) terapia pedagogiczna
  3. c) terapia pedagogiczna
  4. d) biofeedback

W proces rekrutacji uczniów na w/w zajęcia zaangażowali się dyrektorzy szkół z gronem nauczycieli i pedagogów szkolnych, którzy najlepiej znają dzieci, ich zdolności, predyspozycje oraz problemy z którymi się borykają.

Szkoły w ramach projektu zostały doposażone w pomoce dydaktyczne potrzebne do prowadzonych zajęć. Został zakupiony między innymi: aparat DigiTrack Biofeedback, sprzęt komputerowy( tablety, laptopy, drukarki, projektory, kamera i aparat cyfrowy, wyposażenie pracowni fizycznej.

Uczniowie biorący udział w zajęciach brali udział w wycieczkach: do Wrocławia, Zielonej Góry oraz do Myśliborza.

W ramach projektu odbyły się zajęcia i warsztaty doskonalące dla nauczycieli.

 

 

 

WSTECZ