KONKURS PLASTYCZNY “KUPUJEMY I OSZCZĘDZAMY Z PRZEDSZKOLAKAMI”

Już wspominaliśmy, że w Publicznym Przedszkolu w Radwanicach w grupach 4 i 5 – latków „Gwiazdeczki” oraz „Słoneczka” był realizowany program Fundacji BGK im. J.K. Steczkowskiego „Były sobie pieniądze”. Środki na ten cel pozyskało działające przy placówce Stowarzyszenie „Bliżej Siebie”.

Mimo, że program był realizowany od miesiąca października do miesiąca grudnia w 2018 r. to pani Magdalena i pani Iwona prowadziły nadal chętnie zajęcia o zasadach ekonomii. Już w wieku przedszkolnym dzieci mają kontakt z liczeniem zabawek, liczmanów, a przy okazji zakupów z rodzicami uczą się liczyć pieniądze.  W czasie realizowania kolejnych punktów projektu maluchy poznawały nominały 1 zł, 2 zł, 5 zł, 10 zł, 20 zł oraz 10 gr, 20 gr, 50 gr i z wielką przyjemnością układały je w zbiory. Zabawa w sklep z pomocą bankomatu pomagała im uczyć się zasad rachunkowości i finansów.

W książce zapoznały się one z różnymi rodzajami sklepów: odzieżowym, księgarnią, obuwniczym, kosmetycznym, piekarnią, cukiernią. Po skończeniu zajęć dzieci mogły przykleić naklejkę smoka – bohatera programu. Panie nauczycielki przekonywały swoich wychowanków, że warto oszczędzać.  Kolejne spotkania z ekonomią uczyły ich jak sobie radzić w sklepie – zakupy nosić w Eko – torbie i jak kupować, aby nie marnować produktów do jedzenia oraz jaki prezent kupić dla kolegi i koleżanki. Cenne wskazówki zawierały kolorowanki – kupującego i sprzedawcę w różnych sklepach.

Na zakończenie programu „Były sobie pieniądze” – „Słoneczka” i „Gwiazdeczki” wykonały prace plastyczne na konkurs zespołowy „Kupujemy i oszczędzamy z przedszkolakami”. Chętnie wykorzystały materiały techniką kolażu, wycinając nominały pieniędzy, obrazki sklepów oraz kreatywnie tworząc własne rysunki. Wystawa prac była bardzo ciekawa, estetyczna i dowiodła, że temat oszczędzania i kupowania jest dzieciom bliski i interesujący. Wszystkie dzieci zostały nagrodzone skarbonkami otrzymanymi od organizatora projektu.

To ciekawe doświadczenie z ekonomią dowiodło kolejny raz, że mały klient jest bardzo ważny na rynku konsumenckim i wymagający. Uczmy nasze pociechy już od najmłodszych lat racjonalnego oszczędzania i kupowania.

Zapraszamy do galerii!

WSTECZ