Wyniki szkolnego konkursu plastycznego „Chrońmy Przyrodę Ojczystą”

Klasy I
I miejsce – Gabriela Szymańska
II miejsce – Marcelina Wołoszyn
III miejsce – Aleksandra Kosidło
Wyróżnienia: Nikola Dziedzic, Jakub Loreth, Nel Maciejewska, Michalina Bienia, Hanna Frankowska, Maja Kuczer, Maja Struska

Klasy II
I miejsce – Bartosz Pulkowski, Jakub Sadther
II miejsce – Paweł Herman , Karol Baśkiewicz
III miejsce – Tymon Szozda, Olaf Leśniak
Wyróżnienia: Lena Widawska, Wojciech Węgrzycki,

Klasy III
I miejsce – Marcin Kejna, Alicja Kołodziej
II miejsce – Katarzyna Szozda, Hanna Bobela
III miejsce – Igor Ferenc, Julia Leja
Wyróżnienia: Lena Kwoka

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

Próbny egzamin ósmoklasisty

W dniach od poniedziałku do środy (28-30.10.2019 roku) w naszej szkole odbył się Próbny Egzamin Ósmoklasisty. Egzaminy sprawdzające wiedzę uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej trwały trzy dni. Pierwszego dnia odbył się test z języka polskiego, drugiego dnia z matematyki, trzeciego dnia z języka obcego.  W tym roku szkolnym uczniowie klasy ósmej po raz drugi będą pisali egzamin kończący szkołę podstawową. Mamy nadzieję, że ósmoklasiści będą zadowoleni z wyników. Próbny egzamin to doskonała okazja do sprawdzenia swojej wiedzy. Z góry za wszystkich trzymamy kciuki.

  

Zapraszamy do galerii!

PROJEKTY NASZYCH UCZNIÓW

Powstanie Układu Słonecznego wyjaśnia teoria Wielkiego Wybuchu (Big Bang). Układ Słoneczny powstał około 5 – 6 miliardów lat temu z obłoku gazowo-pyłowego, który przyciągał materię ku gęstniejącemu jądru. W środku obłoku gaz kurczył się szybciej niż w zewnętrznych warstwach i powstało Słońce, a pozostała materia utworzyła dysk wokół niego. Ok. 50 milionów lat później zaczęły zachodzić reakcje jądrowe (przekształcenie wodoru w hel), co spowodowało, że Słońce zaczęło świecić. We wcześniej powstałym dysku cząsteczki się ze sobą zderzały i łączyły w pył tworząc większe obiekty. Kolizje różnorodnych obiektów doprowadziły do powstania dużych ciał, z których ostatecznie powstały planety. W pierwszej kolejności utworzyły się 4 planety wewnętrzne czyli: Merkury, Wenus, Ziemia i Mars. Planety zewnętrzne zaś tworzyły głównie gazy, a uformowały się one ze skalno-lodowych brył krążących w dalszej odległości od Słońca.
Takich ciekawostek i nie tylko dowiedzieli się na lekcjach geografii uczniowie klas VI. Stąd też zrodził się pomysł na stworzenie modeli przestrzennych naszego Układu Słonecznego. Wszystkie prace są ciekawe, oryginalne i pomysłowe. Widać w nich zaangażowanie dzieci oraz rodziców, co jest bardzo pozytywne. Wszystkie prace można oglądać na wystawie w szkolnym holu. Serdecznie zapraszamy!

Wszystkie zdjęcia można obejrzeć w naszej galerii!

 

WSTECZ